Tendry řady 411.1
Stručný popis tendru:
Čerpáno z:
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Lokomotivy let 1945 – 1958 autora Ing.Jindřicha Beka.
 - knihy ATLAS LOKOMOTIV – Náčrtky parních lokomotiv a tendrů autora Ing.Jindřicha Beka a Josefa Janaty
 
- knihy ATLAS LOKOMOTIV 1 autora Ing.Jindřicha Beka a Ing.Karla Kvardy
 
Tendry řady 411.0 bylo možné spojovat s lokomotivami řady – 254.1 a 411.0. Tendry byly z výroby vybaveny pouze ruční brzdou. Teprve později v průběhu provozu byla na tendry spojené s lokomotivami řady 411.0 doplněna ještě jednoduchá sací brzda. Na obou bocích blíže ke stanovišti strojní čety jsou do stan vystouplé krátké plnící vodní kapsy. Přes široké a zvýšené boční stěny tendru měla strojní četa značně omezený výhled z budky na trať za jízdy lokomotivy tendrem napřed.
| 
 Technické údaje tendru 411.1 
 | 
|
| Označení do r.1918 – řada: | 28 (KkStB) | 
| Průměr kol v mm: | 969 | 
| Hmotnost prázdného tendru v t: | 14,7 | 
| Hmotnost tendru ve službě v t: | 32,1 | 
| Nápravové tlaky 1. dvojkolí v Mp: | 10,7 | 
| Nápravové tlaky 2. dvojkolí v Mp: | 10,6 | 
| Nápravové tlaky 3. dvojkolí v Mp: | 10,8 | 
| Objem uhlí v m3: | 7,3 | 
| Objem vody v m3: | 10,7 | 
Technická dokumentace:
Historické fotografie:
Několik fotografií z renovace tendru k lokomotivě 411.019 je možno si prohlédnou zde.
