Tendry řady 517.0
Stručný popis tendru:
Čerpáno z:
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Lokomotivy let 1945 – 1958 autora Ing.Jindřicha Beka.
- knihy ATLAS LOKOMOTIV – Náčrtky parních lokomotiv a tendrů autora Ing.Jindřicha Beka a Josefa Janaty
- knihy ATLAS LOKOMOTIV 1 autora Ing.Jindřicha Beka a Ing.Karla Kvardy
Tendry řady 517.0 bylo možné spojovat s poměrně velkým počtem lokomotivních řad – 264.0; 264.1; 265.0; 275.0; 334.1; 354.6; 354.7; 354.9; 364.0; 365.0; 365.3; 375.0; 414.2; 434.0; 434.1; 434.2; 455.1; 523.0; 524.0; 524.2; 524.3 a 534.0. Po úpravě podlahy bylo možné spojit tyto tendry i s lokomotivami bez mechanického přikladače řad – 386.0; 387.0; 475.1; 486.0; 486.1; 498.0 a 534.03. V depu Trutnov byly tyto tendry spojeny s lokomotivami řad 354.7 a 434.2.
Tato řada tendru je předchůdce tendrů řady 516.0. Jedná se ještě o původní Rakouskou konstrukce a označeny byly řadou 56. Tyto tendry jsou stejně jako tendry řady 414.0 již konstruovány s užším uhlákem a delšími klapkami na dobírání vody. Tím byly zlepšeny podmínky pro strojní čety. Zároveň již měli tyto tendry vsazenu do vodojemu z předního čela tendru trubku s víčkem do které byly ukládány dlouhé ohňové háky, které se do té doby ukládaly do závěsných háků na boku tendru a manipulace při jejich ukládání nebo vyjímání z tohoto úložiště za jízdy vlaku nebyla zrovna nejbezpečnější.
Technické údaje tendru 517.0 | |
Označení do r.1918 – řada: | 56 |
Průměr kol v mm: | 995 |
Hmotnost prázdného tendru v t: | 15,5 |
Hmotnost tendru ve službě v t: | 39,2 |
Nápravové tlaky 1. dvojkolí v Mp: | 13 |
Nápravové tlaky 2. dvojkolí v Mp: | 13 |
Nápravové tlaky 3. dvojkolí v Mp: | 13,2 |
Objem uhlí v m3: | 8,5 |
Objem vody v m3: | 16,8 |
Technická dokumentace:
Historické fotografie:
Tento typ tendru může být zachycen na fotografiích lokomotiv různých řad se kterými byl spojován.